A Stalker /ˈstɔ:kər/ egy rejtélyes személy, tényleges kilétéről vagy származásáról szinte semmit sem lehet tudni, csak azt hogy jön és megöl téged. Erős fegyverzettel és képességekkel rendelkezik, és egyetlen célja a bosszúállás.

A játékmenet során véletlenszerűen jelenik meg egy játékos miatt, aki legalább egy főnököt megölt, megbosszulva ezzel a halálát. Egy főnök megölése után egy üzenetet ( ??? feladóként, és a címe pedig a megölt főnök neve) hagy a játékosnak. Az üzenet után körülbelül 1.5% esély van a megjelenésére minden küldetés során. Megjelenésekor a csapat játékosai számára a képernyő sötéten kezd gyorsan villogni, ilyenkor már üvöltözöl hogy megint a rohadt monitor ment tönkre, majd pár másodpercre abbahagyja. Ezután fenyegetéseket küld, majd a harmadik után megjelenik.

Mikor megjelenik, azt a játékost kezdi el támadni, aki miatt eljött. Nem mondod? Ha megöli a játékost, fekete füstfelhők között eltűnik. Ha a játékos(ok) öli(k) meg, a fegyverzete közül az egyik tervrajzát dobhatja (esetleg modulokat vagy nyersanyagokat is).

A szintje általában 30-90 között bármennyi lehet, de mindenképp a játékosénál nagyobb. Mivel egyik frakcióhoz sem tartozik, ezért a pálya ellenségei is tényleges ellenfélként tekintenek rá, és támadják.

A ruházata, képességei és fegyverei miatt spekulálják, hogy közelebbi kapcsolata lehet a Tenno és/vagy Orokin kultúrákkal, de nem tudni, hogyan vagy miért.

Kódex bejegyzés

KÓDEX BEJEGYZÉS // Stalker Codexbw.png
Vannak, akik járták ezeket az elhagyott világokat, amíg te aludtál. Olyanok, mint én. Én emlékszem arra, amit tettél. Emlékszem arra a napra.

A Tenno megjelent a Terminus-on, fényes győzelmet aratva. Közönyös császáraink lélekszakadva fürdettek téged felszabadító selyemben. Aztán jött a hang. Az egész világon keresztül, minden egyszerre... az ünnepélyes Naga-dobok hangja. Királyi tisztelet az arra méltó Tenno-nak. Tíz dobbanás a szenvedés végének jeléül. Én távolról néztem a megmaradt őrökkel. Minden dobverés rémületet nyomott le a torkomon. A Tenno-k nem voltak csendesek és higgadtak. Vártak. Szándékosan. Próbáltam kiáltani, de csak egy elfojtott suttogás jött ki a számon.

A kilencedik dobverésnél egy vérhullám öntötte el a stadiont, amit egy Tenno penge indított el. A dobok, a birodalom, örökre elhallgattak.

Most vadászok. Osztva népeidet. Egy sötét helyről figyelve jegyzem bűneidet. Én vagyok a büntetés szelleme. Talán felejtesz, de nem vagy ártatlan.

Stratégia

A Stalker nagy sebzést okoz, kevés ütéssel is elteheti a célszemélyt lába alól, ezért ajánlatos menekülni, ÉS támadni közben. Sebességét tekintve nagyjából Ash-nak felel meg (de pl. Nova és Nyx is hasonlóan gyors). Nem lehet azonban teljesen elfutni előle, ugyanis Teleportáhat, vagy használhatja Excalibur Slash Dash képességét is. Negyedik képessége, a "Bénítás" figyelmen kívül hagyhatja a Tenno-k képességeit (láthatatlanság, stb.), így azok nélkül lehet csak megtámadni.

Hasznos tudni, hogy a pályán található ellenségek is támadják, így egy tömeg közepébe menni gyakran hasznos lehet a megjelenésekor.

A Stalker ellen egyetlen képesség sem hatásos, nem bénítható meg vagy tartható fel. Az olyan képességek, melyek sebzést okoznak, de lenne további hatásuk is, (pl. hátralökés vagy ideiglenes bénítás) a sebzést a másodlagos hatás nélkül méri a Stalkerra.

Megjegyzések

  • A Stalker csak azokat a játékosokat tűzi ki célul, melyek legalább 3. ranggal és egy megölt főnökkel rendelkeznek.
  • Egy játék alatt csak egyszer jelenik meg.
  • A csapatból bárki megölheti, nem szükséges annak, akiért jött.
  • A villódzó sötétséget megjelenése előtt mindenki látja a csapatban.
  • Az általa dobott tervrajzokat mindenki felveheti a csapatból.
  • Körülbelül 1.5% esély van a megjelenésére minden játékban. (De csak a főnökök megölése után, persze.)
  • A fegyverzete megvásárolható a What Stalker? csomagból 800 Platinumicon.png áron egy csomagban.
  • Captain Vor megölése (a Merkúron) nem számít neki, csak a Phoboson.

Érdekességek

  • A Dread, Despair és Hate előtt a Stalker fegyverzete a Braton Vandal, és egy Cronus vagy egy Scindo volt.
  • A Stalker képes a falon futásra és további manőverekre.
  • A ruhája egy feketére és pirosra színezett Excaliburra hasonlít, egy különleges sisakkal.
  • A "stalker" angol szó magyar jelentése: "zaklató"