A Közelharc (Melee) 2.0 az Update 13 újdonsága, mely teljesen megújítja a közelharci támadórendszert a játékban.

A közelharci fegyverek mostantól különleges tulajdonságokkal rendelkeznek, melyek típusaik szerint változnak. Minden támadás állóképességet igényel, aminek a mértéke a fegyvertől függ.

A fegyverek csoportosításáról lásd az alsó táblázatot.

Alap manőverek Szerkesztés

Ezeket a manővereket bármikor lehet alkalmazni, nem szükséges az, hogy a közelharci fegyver a játékos kezében legyen.

Alap közelharcSzerkesztés

Basemelee.png
Mouseico.png
E
  Controllerico.png
R1
A közelharci fegyver az
F
gomb hosszú megnyomásával érhető el. Támadni továbbra is az
E
gombbal lehet.

Földön csúszásSzerkesztés

Kombináció
Shift
, majd elenged és
Ctrl
E

Földön csúszás közben megnyomva a közelharci sebzés gombját a warframe fordul egyet, majd a szokottnál nagyobb sebzést mér találatkor.

Ugrási sebzésSzerkesztés

Ugras a.png
Kombináció Ugrás + Közelharc
Az ún. ugrási sebzés értéke fegyverenként eltérő, a mozdulatát pedig befolyásolhatják a helyzet (stance) modulok.

Kétféle sebzést okoz ilyenkor a játékos:

  1. Egyet a legközelebb található ellenfélre, általában kicsit nagyobb, mint a második.
  2. Egyet pedig radiálisan, ennek a hatóköre eltér minden fegyver esetében.

Földön kivégzésSzerkesztés

Kombináció Kiütött ellenségre fókuszálás + Közelharc

Ekkor a játékos belevési a fegyverét a fekvő ellenfélbe, nagyobb sebzést okozva, mint általában, gyakran megölve a célpontot.

Haladó manőverekSzerkesztés

Ezeket csak akkor lehet használni, ha a a közelharci fegyver állandóan a játékos kezében van Ez PC-n az
F
, PS4-en a Combops4tri.png gomb hosszabb lenyomásával érhető el.

Csatornázás ("Channeling")Szerkesztés

Channelmelee.png
Mouseico.png
Bal egérgomb
  Controllerico.png
L2

Ekkor a warframe az energiáját használja a több közelharci sebzés elérése érdekében. Bizonyos modulok növelhetik az energiából átirányított sebzést, vagy kihasználhatják más képességekre is.

HatékonyságSzerkesztés

A csatornázás hatékonysága azt jelenti, hogy mennyi energiát fogyaszt a fegyver ütésenként (ha a csatornázás aktiválva van). Ha a hatékonyság kicsi, több energia szükséges egy ütéshez.

BlokkolásSzerkesztés

Blokkolas a.png
Mouseico.png
Jobb egérgomb
  Controllerico.png
R2
Segítségével visszaverhetőek a lövedékek. A Parry modullal növelhető a hatékonysága.
  • Visszaveri a szeizmikus sugarakat is (pl. Shockwave MOA), habár fizikailag hátrébb lesz tolva a játékos, nem lesz kiütve.
  • A Scorpion sem tudja magához húzni a játékost blokkolás közben.
  • A Toxindmg.png Méreg és Slash w.png Vágás hatásait is visszaveri.

Helyzetek ("Stance") Szerkesztés

Részletesen erről itt: Közelharc 2.0/Helyzetek

A helyzetek különleges bónusz támadásokat adnak a közelharci fegyvereknek. Minden közelharci fegyver rendelkezik egy külön erre felhasználható modul-hellyel. A helyzetek moduljait az ellenségek megölésével lehet megszerezni. Minden fegyvertípus más helyzeteket használhat.

Fegyvertípusok Szerkesztés

Nikana.png Skana.png DualSkana.png
Katanák (Katanas) Kardok (Swords) Dupla kardok (Dual Swords)
Fegyverek Nikana, Dragon Nikana Cronus, Dakra Prime, Dark Sword, Ether Sword, Heat Sword, Jaw Sword, Mire, Pangolin Sword, Plasma Sword, Skana, Skana Prime Dual Ichor, Dual Heat Swords, Dual Zoren, Dual Skana, Dual Kamas, Dual Cleavers
Használható Helyzetek Tranquil Cleave, Decisive Judgement Crimson Dervish, Iron Phoenix Swirling Tiger, Crossing Snakes

HeatDagger.png Fang.png Machete.png
Tőrök (Daggers) Dupla tőrök (Dual Daggers) Mechete (Mechetes)
Fegyverek Dark Dagger, Ceramic Dagger, Heat Dagger Fang, Fang Prime, Ether Daggers Prova, Machete, Machete Wraith
Használható Helyzetek Pointed Wind, Homing Fang Gnashing Payara, Sinking Talon Sundering Weave

Furax.png Obex.png Glaive.png
Ököl (Fist) Kéz és láb (Hands & Feet) Eldobható (Glaive)
Fegyverek Ankyros, Ankyros Prime, Furax Kogake, Obex Glaive, Glaive Prime, Kestrel
Használható Helyzetek Fracturing Wind, Seismic Palm Grim Fury, Brutal Tide Gleaming Talon

Bo.png Orthos.png DEScoliac.png
Botok (Staffs) Rudak (Polearms) Ostorok (Whips)
Fegyverek Amphis, Bo Orthos, Orthos Prime, Serro Scoliac, Lecta
Használható Helyzetek Clashing Forest, Flailing Branch Bleeding Willow, Shimmering Blight Burning Wasp, Coiling Viper

Hate.png Scindo.png Fragor.png
Kaszák (Scythes) Balták (Axes) Kalapácsok (Hammers)
Fegyverek Hate, Reaper Prime, Ether Reaper Galatine, Scindo, Gram Jat Kittag, Magistar, Fragor
Használható Helyzetek Stalking Fan, Reaping Spiral Cleaving Whirlwind, Rending Crane Shattering Storm, Crushing Ruin
Venka.png TennoSwordShield.png
Karmok (Claws) Kard és pajzs (Sword and Shield)
Fegyverek Venka Silva & Aegis
Használható Helyzetek Malicious Raptor Eleventh Storm

Megjegyzések Szerkesztés

  • Lehetőség van arra, hogy csak egyetlen közelharci fegyverrel végezzük el a küldetést.
  • Az új rendszerrel minden ilyen fegyver sebzése nagyobb lett.

Gombsor teteje.png
Gombsor alja.png